19 oktober 2011

Det går bra nu...

Känns verkligen som jag är i topptrim. Idag är det...tja...magkatarr eller magsjuka?? Svårt att avgöra just nu. Hoppas på det första. Tror jag :-/ Eller...? Tycker nästan lika illa om båda alternativen :-(
Skulle kanske vara bra att stressa lite mindre. Hur gör man det??

Gårdagens regnväder har gjort det hyfsat smackigt i hagen. Hästarna börjar lära sig att det tar tid att bromsa när de kommer i full kareta för att hinna först till maten. Man får passa sig lite!
De åker kana sista biten och har ännu inte riktigt full koll på var de kommer att stanna. :-)
Men det är ju LÅNGT ifrån lervälling så jag är jättenöjd med hagen!! Jag hatar lervälling och att klafsa fram där stövlarna sugs fast. Det har jag helt sluppit senaste året!

Nu är det ju nästan precis ett år sedan hästarna flyttade HEM :-) Kolan flyttade i månadsskiftet oktober/november och Brellir kom hem i mitten av november. Ett av mina bästa beslut på länge! Så härligt att ha dem hemma och veta hur de mår hela tiden. Kunna se dem från köksfönstret och sovrumsfönstret och fönstret i trappan.

2 kommentarer:

C sa...

Ja visst är det härligt! Skönt att du inte ångrar ditt beslut. Jag har byggt en liten hage framför grinden, eller se det som avspärrning, för att det inte ska bli lervälling just där.

G. sa...

Ja, grindar och vid vattentunnor är ju högriskställen. Jag har ju tur att marken lutar lite lite så det blir inte lervälling. Lera blir det däremot så att det blir halt. Men sen är det säkert en stor faktor att man inte har så många hästar också! Kan tänka mig att 10 till skulle trampa sönder en hel del!! :-)