6 oktober 2011

Det utlovade...

..."roliga":
På en av föreläsningarna igår fick jag lära mig att under en livstid byter man:

2,5 ton hud. (TON alltså, inte undra på att man tycker det blir skitigt hemma...)
175 kg hår och 60 kg kroppshår
2,2 kg naglar
7,7 ton celler

Dessutom hinner man med att svettas 12700 liter.

Känns ju lite lagom äckligt. Men lite imponerande är det ju. 2,5 ton hudavlagringar... :-)
Tänk på det när du ser en dammtuss virvla förbi på golvet :-P


Alla som tror att jag hittade hem lätt och bra efter föreläsningarna på Münchenbryggeriet räcker upp en hand.

*Väntar*

*Väntar lite till*

Nä, inte en hand ser jag. Hur visste ni det??
Jag försökte köra enligt GPSen och det gick ju...sisådär. Passerade centralstationen - det ni! Hade sambon i telefonen, hemma med en taxikarta i nävarna, som försökte guida mig. Lättare sagt än gjort. "Vilken gata är du på?" Ehh, hur ska man hinna kolla det mitt i trafiken? Blev jätteglad när jag såg E4-skyltningen och körde ditåt. För att sen hamna i fel fil i alla fall och hann inte byta innan jag vips var på väg åt något helt annat håll. Jag HATAR fjollträsk! Jag överdriver inte. Fattar inte hur folk kan bo sådär?!?
Var länge sedan jag hade sån hemlängtan som igår!

HOME SWEET HOME!

Inga kommentarer: