25 oktober 2011

Fröken klantskalle

Jobbade med infekterade prover och skalpell hela dagen. Gick finfint ända till på em. Då slant jag och skar ett rejält jack i fingertoppen. Ajaj. Mycket blod var det... När jag spolade fingret i kallvatten känner jag hur en del av fingertoppen "fladdrar". Fint tänkte jag. Undrar om det är så djupt/stort att det måste sys? Kunde inte kolla :-S
Fick hjälp av en kollega som inte tyckte det var SÅ djupt. Kände mig lite sjåpig, men... that's me. Hade jag inte varit det hade jag ju varit veterinär ;-)

Så istället för den efterlängtade ridturen fick jag åka och ta en stelkrampsspruta. Sprutor är inte heller mina favoriter, men nu är det gjort i alla fall :-)

Sambon har hästtjänst ikväll. Inte ofta jag ber om hjälp med dem, men vill INTE få skit innanför den lösa fingerbiten!!
Nu vill jag sluta skada mig och få sätta igång hästarna igen!!!!!!

Inga kommentarer: