22 december 2011

Seg, segare, segast

Orkar inte sätta fart idag. Har fastnat framför datorn. Arbetsmotivationen är låg och både kropp och knopp vill ha semester nu. Synd att jag inte tog några dagar...

IDAG är det i alla fall mörkaste dagen och från och med imorgon blir det ljusare tider!
Var riktigt effektiv igår när jag kom hem från jobbet.
På 2,5 timme hade jag startat pannan och fått lite värme och varmvatten i huset, lagt in sill, kört en tvättmaskin, en diskmaskin, gjort långkok (en köttgryta som puttrade 1,5 timme), fodrat hästar och fixat klart middagen. Hade varit trevligt om det blivit städat också, men man kan ju inte hinna allt...
Städning står på schemat ikväll. Julafton blir det inget städa på och de andra 2 dagarna vill jag absolut inte städa. Då vill jag bara ut och rida och sen in och ligga i soffan och äta chokladpraliner ;-) Fredagkvällar är inte heller kul att städa på så då finns det bara ikväll kvar. Tjohoo. Men någon dag måste det ju städas på så varför inte en torsdag?!

Nä, om man skulle ta och sätta lite fart kanske... vill inte vill inte vill inte, jag vill hem och soooooova.

Inga kommentarer: