21 december 2011

Nu vänder det!

Nu vänder det mot ljusare tider!!!
Idag är den längsta, mörkaste dagen sen går vi mot vååååår :-)

Det märks att det är sjusovartider: katten sover mycket i fåtöljen, matten är otroligt segstartad om morgnarna och hästarna står mycket i uteboxen och hänger. Trots att det nu är snö och fint i hagen.

Har ägnat hela början av veckan åt att bråka om min p-plats där de tyckte att de kunde dumpa ALL snö från hela parkeringen. MIN plats, som jag BETALAR för att stå på (motorvärmaruttag). Igår em hade de lyckats skotta bort snön i alla fall!




De som hyr ut p-platsen var heeeelt oskyldiga enligt dem. Så jag var tvungen att leta upp entreprenören själv och skälla på dem. Tycker ju att det borde ingå att hålla kontakten med snöröjarna om man nu tar betalt för sina p-platser... *mutter mutter*




Har en till dag med jobb upp över öronen, men sen borde det bli liiiite lugnare imorgon och mycket lugnare på fredag. Hoppas att den prognosen stämmer i verkligheten!!


LÄNGTAR efter några dagar hemma! Jag vill ha MER jul! Varför är det så FÅ röda dagar?!


Nä, nu piper timern igen. Dags att springa till labbet!



Uppdatering: Jag är tydligen lurad. Vintersolståndet brukar "ALLTID" vara den 21, men just i år är det imorgon :-( Nåja, jag tänker i alla fall lura min hjärna att tro det är ljusare imorgon. Jag måste tro det, annars kommer jag inte komma ur sängen om morgnarna snart... :-)

Inga kommentarer: