27 december 2011

Det blir konstigare och konstigare...

...väder. Imorse 12 plusgrader, halvstorm (efter en stormig natt) och blå himmel och sol (ja, det senare såg jag ju inte imorse när det var kolsvart utan när jag var iväg och handlade lunch).
Alternativ ett var julmat till lunch, alternativ två att handla något färdigt. Gissa vad som vann ;-)
Är helt slut idag, men har i alla fall jobbat ända fram till nu. Tänker alldeles strax bege mig hemåt för jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Då FÅR man åka lite tidigare. Det har jag bestämt... :-)

Verkade som om alla hustaken satt kvar i morse i alla fall. Var riktigt blåsigt hemma hos oss. Tydligen höll hästarnas stängsel också för de var i alla fall inne i hagen imorse!
Ångrar att jag var så snål med semesterdagar. Nästa år SKA jag vara ledig i mellandagarna! Man BEHÖVER det!! Eller...om jag kunde jobba hemifrån skulle jag kunna tänka mig att jobba i mellandagarna, men nu fungerar det ju inte riktigt med mina arbetsuppgifter. Men bara att få sovmorgon (läs: 7-7:30) och sen slippa åka iväg... fast bäst av allt är såklart om man är helledig och bara kan läsa bok, rida, sova en stund i soffan och pyssla lite inne.

Hoppas HOPPAS att inte sambon är hurtig ikväll och vill fylla pallen med ved. Jag vill göra bara...ingenting ikväll :-)

Inga kommentarer: