21 december 2011

Dagens irritationsmoment:

...folk som säger Kallijanka istället för Kalle Anka.
Trodde det bara var riktigt små barn som sa så?!

När jag ändå är på g...så varför stavar folk så här??
Ursch
Förskyld

Hur ska dagens barn någonsin lyckas lära sig stava när vuxna människor inte ens försöker?!
Å alla dessa sär skriv ning ar. Det är på ENGELSKA man särskriver. Inte svenska. Inte vanligtvis i alla fall.
Huvud saken är att man för står när man gör någon ting fel aktigt tyck er jag.
Lite jobbigt att läsa? Just det! Gör om, gör rätt.

Nu ska jag sluta gnälla och åka hem så kanske jag blir på lite bättre humör :-)

2 kommentarer:

C sa...

För att inte tala om när folk skriver gört, lagomt, etc!!
Hmm, jag är redan hemma,så var tar jag vägen för att sluta irritera mig på sär skrivningar och sär skriv ningar??????;-)

G. sa...

Ja, de glömde jag! Eller "VART har jag lagt..." Vadå vart?
Finns många saker att reta sig på.
Hoppas att inte årets julvärd säger "och nu har det blivit dags för Kallijanka och hans vänner" ;-)