1 december 2011

December

Vad tiden rusar iväg!!
Redan december och redan lunch...
Känner mig splittrad när jag har jobb upp över öronen och sen blir haffad kors och tvärs och ska lösa en massa saker åt andra personer. Hann göra MINA saker 15 min innan lunch idag :-/
Skulle behöva jobba dygnet runt känns det som. Kanske skulle ta och ta upp det här med skyddsombudet...nä, just ja...det är ju jag som är det OCKSÅ *mutter mutter*.

På skyddsombudskursen pratade de om "ensamarbete" och hur det inte bara var folk som jobbade utomhus 10 mil bort utan också gällde personer som var ensamma om att göra det jobb de gör så att om de är borta så samlas jobbet bara på hög och att det inte finns möjlighet till avlastning av någon annan. Hmmm...

Var riktigt härligt att få lång sovmorgon igår! Var på kurs och fick sova ända till kl 7! Det började ljusna innan jag lämnade hemmet!!! Kände mig riktigt pigg igår :-)
Idag är jag tillbaka i "verkligheten" igen och har extra mycket att ta tag i idag eftersom jag inte var här igår.

Dagens hiss och diss:

Hiss
Vedpanna och element som strålar värme och gör att man får varma goa kläder när man ska ut i kylan :-)

Diss
Det må vara hur modernt det vill, men jag tycker det är SÅ FULT när folk viker upp byxbenen. Är byxorna för långa eller benen för korta kan man väl klippa av och fålla??

Inga kommentarer: