25 februari 2011

Semmelfredag

Ja, det måste det väl vara när man först (oväntat) får semla på jobbeftermiddagsfikat och sedan semla ikväll hemma :-)
Idag har det varit mycket mildare väder med bara ett par minusgrader. Skönt! Nu väntar jag på VÅREN! Men dit är det antagligen långt. Men Brellir anar också vår i luften för han har börjat fälla vinterpälsen lite smått.

Matte har haft influensa och ridning uteblev cirka 2 veckor. En av de veckorna hade de fri tillgång på hö. Resultat: fick spänna upp sadelgjorden 2 hål på Kolan. TVÅ hål!! :-o
Han är som sin matte - räcker med att titta på en chokladbit så har man gått upp dubbelt så mycket som chokladbiten väger... :-/
Nu blir det mycket ridning för att banta älsklingshästen.
Brellir å andra sidan verkade ha behövt lite vila för han gick riktigt bra när jag satte igång honom. Eller så KAN det ju vara matten som börjat lära sig hur man ska rida honom... det kan ju vara så faktiskt ;-)

Vi får nog köpa en ny soffa till vardagsrummet för det är förmodligen ett avtryck av mig i den nu. Har ju legat i soffan konstant i 2 veckor och numera hela nätterna. Kan inte ligga i sängen :-(
Så fort jag lägger mig ner börjar jag hosta. Undrar hur länge man ska behöva sova i soffan?!
Har hittat en soffa jag vill ha (ovanligt, för jag brukar dissa ALLA soffor), problemet är bara att den är DYR. Sen vill man ju inte bara ha en 3-sitssoffa...utan kanske 2 fåtöljer också eller nåt sånt. Så vi behåller nog vår slitna soffa ett tag till :-) Man sitter/ligger ju så SKÖNT i den!

1 kommentar:

C sa...

Har sagt det förut och säger det igen....Det GÅR att VILA hästar i form:-))) Vad är väl 2 hål....här är det det dubbla.....;-P