15 februari 2011

Fusk

Vi hjälptes åt att ge hästarna kvällsmat igår. MASSOR av kvällsmat :-)
Räcker definitivt till både frukost och lunch idag ;-)
Men det är ju nästan 20 minus idag igen, så jag har inte så dåligt samvete. Riktigt underbart att slippa ut och morgonfodra innan man hostat upp lungorna!

En vecka som jag sovit på soffan nu. Nädå, jag är inte utsparkad från sovrummet. Det är alldeles frivilligt! Vill sitta upp och sova för att kunna sova någonting överhuvudtaget...
Pucko är så duktig och sover snällt borta i fåtöljen utan att störa. Trots att matte stör honom nästan hela tiden med sitt harklande och hostande. Stackarn - han måste vara trött vid det här laget ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

vaddå fusk???/M

G. sa...

Jag menade att jag fuskar eftersom jag inte har mina hästar på fri tillgång utan de fodras 3 gånger per dag. Men ibland fuskar jag och de får äta så mycket de vill. Som på nyårsafton och igår kväll :-)

G. sa...

Detta mestadels för att matten kände sig lite bekväm och inte ville ut på morgonen... men sen var det ju bra att det var så kallt - då kan jag ju skylla på att det är BRA för hästarna att kunna äta när de behöver för värmens skull. Nackdelen är väl att min gamla K äter vare sig han behöver eller inte. Han gillar mat helt enkelt ;-)