11 februari 2011

Om när vi åkte till stan...eller inte

Sambon skulle in till stan och jag tänkte att med lite hosta (känns som om lungorna är på väg upp...), halsont och rinnsnuva ska man väl orka åka med. 10% på Granngården lockade ju en del eftersom jag behöver fylla på kraftfoder. Vi passade på att åka 1,5 timme efter plogbilen åkt förbi.
Vi kom 1,5 km...sen vände vi och åkte hem igen. Himla skönt för jag blev HELT SLUT efter bara den lilla utflykten :-/ Tur att vi har mat och sånt hemma!! Så nu är vi hemma och jag ska vila igen.
Grusvägen...observera vägpinnen på höger sida. Vägen hade redan drivit igen efter plogbilens framfart. Bara gilla läget och hålla sig hemma idag! (Inga problem alls för mig!!) Vi hade tur och mötte ingen så vi kunde köra lite på fel sida av vägen.
Här är lite bilder hemifrån. Nu får det inte komma så mycket mer snö för det finns ingenstans att göra av den! Sambon har varit jätteduktig och plogat jättefint, men till vilken nytta? All snö driver över åkrarna och landar hos oss...






3 kommentarer:

Anonym sa...

med all den snön kan ni väl ploga upp skyddsvallar runt gårdsplanen så ni slipper drivsnön ;)/syster

G. sa...

Fungerar dessvärre inte för det driver så otroligt mkt över åkrarna att det kvittar hur stora vallar det är. Ju högre vallar desto mer drivsnö samlas det på vägen. Tidigare i vintras plogade vi av 2 repor på åkern där drivsnön kunde släppa och lägga sig innan den nådde vår väg, men det tog inte lång stund innan det drivit igen där... Fungerar på snöstaket till nästa säsong!

G. sa...

Ska stå funderar, inte fungerar...