10 februari 2011

Framsteg på sjukfronten

Jag har stapplat ner till stallet och klappat på hästarna idag! Inget vidare trevligt väder, blåser svinkallt och vräker ner snö. Hästarna verkar ju gilla vädret än så länge. De blev pigga av blåsten och travade runt en del i hagen.
Pucko ville in när jag gick in så det fick han såklart. In och lekte med mattan och med IKEA-råttan 10 min. Sen ville han ut igen. UT?!? Sambon öppnade dörren och ut sprang katten. Han är lite puckad måste jag säga... men han bryr sig inte så mycket om att bli blöt om tassar. Han tycker det är kul ute :-) Sen har han sina favoritplatser nere vid stallet också där bästa sovplatsen är ovanpå en av halmbalarna.
I natt som var tvingade vi honom att sova inne eftersom det var så kallt ute. Han sov i fåtöljen och jag halvsatt i soffan. Vaknade minst varannan timme och hostade men han låg kvar och fortsatte sova! Duktig kisse, för det är svårt nog att sova utan att ha en katt som knallar runt på en.

Inga kommentarer: