20 februari 2011

Nordpolen

24,6 grader kallt ute när jag slog upp korpgluggarna och började dagen med en nysning...och ont i halsen :-( Vad är DET HÄR nu då???
Vårfåglarna kvittrar för fullt så de verkar tycka att det är ok med isbjörnsväder. Hästarna äter hö för fulla muggar så de är varma i alla fall. Verkar bli en fin och solig dag idag med! Synd att det ska vara så himla kallt. Hade varit kul att prova rida annars. Som jag brukar säga: orkar man inte rida är det inte heller dags att släpa sig till jobbet...

2 kommentarer:

C sa...

Verkar som det får bli ett nytt vårdcentralsbesök för dig imorgon. Stackare!! Själv byltar jag på mig isbjörnsdräkten, trotsar kylan och provar lite ridning. Vädret med solsken lockar. Kylan lockar inte! Neo däckade i en snödriva med kramp i alla tassar, så jag fick halvnaken ut i snön och böra in honom. Krya på dig! Krraaaaaam

G. sa...

Ja, det verkar inte bättre :-(
Stackars Neo!! Du får skaffa snowboots åt honom! :-) Men snart är nog våren här... hoppas hoppas.