1 februari 2011

Fördomsfulla människor

Ibland blir jag så TRÖTT på fördomsfulla människor.
"Så gör väl folk på landet"... snacka om att generalisera?!!
Då är det väl lika med alla insnöade stadsbor då:
De går bara till lilla närbutiken varje dag och handlar dyr mat. De åker hiss överallt. De har ingen egen tvättmaskin. Alla stadsbor tycker om avgaser och asfalt och motionerar endast genom att passera skyltfönstren på gågatan. Bor man i stan är man vilse om man inte ser en trottoar någonstans. Stadsbor har ingen bil för de hittar ju ändå inte ut ur stan. Stadsbor tycker det är exotiskt att se en ekorre. På tv. Så är de. Stadsbor. Allihop! HA. *sur*

2 kommentarer:

Frida sa...

haha, jag minns inte när jag var i nån affär på stan sist. jag mår bäst när jag får motionera i skog och mark. ändå envisas jag med att vilja bo i stan. tror det har nåt med att göra att jag avskyr bil och buss. att cykla till jobbet är min bästa!

G. sa...

Var tvungen avreagera mig lite... En kollega som har en massa åsikter om allt och alla. Fega jag sa inte allt det där till henne istället använder jag bloggen, hahaha. Jag har inget emot "stadsbor"! Jag tycker om trevliga människor var de än bor, men enligt min kollega är folk på landet si och folk i stan så osv. Blir alldeles matt. Folk på landet odlar en massa, de går aldrig promenader (märkligt att jag träffar så många gående när jag rider då?!!) och så vidare. Själv har hon inte ens bil...
Det där med cykla till jobbet är jag lite avis på!! Ok då. MYCKET :-) Men på helgerna är det bäst här hemma i obygden :-D