9 maj 2010

Vildsvin!


I fredags ringde grannen och tipsade om att vi fått besök i trädgården. Ett vildsvin!!!

Coolt tyckte jag och försökte fånga den med mobilkameran. Blev tyvärr bara suddiga bilder... Den hittade en hög med hästskit och bökade runt lite i den, sen tittade han/hon upp och fick syn på jordgubbslandet. Då lämnade jag fönstret och skyndade ut för att jaga bort den. A hängde på. Jag med kameran i högsta hugg och A med en kratta i beredskap. Vi stod 10 meter från vildsvinet som lugnt stod och stirrade på oss (kanske bedömde om det var värt att anfalla oss??). Men när jag började flaxa med armarna och hoppa emot den så grymtade den till och sprang. Tack och lov BORT från oss och inte till attack ;-) Så i galopp försvann den från tomten och har inte synts till hos oss sen dess. Däremot har den siktats nära stallet idag... men jag inbillar mig att hästar i flock kan försvara sig mot ett ensamt vildsvin. Hoppas det i alla fall! Min lille K skulle väl i och för sig säkert knalla fram till till vildsvinet, buffa på den lite och säga "Leka?!?" om jag känner honom rätt :-)))

1 kommentar:

C sa...

Nä, vildsvin är nog tämligen harmlösa om de har gott om mat. Vi hade ett hel flock vildsvin när jag var på en camping i frankrike. Jag matade dem glatt:-)
Tycker de är lite fulsöta faktiskt.