18 maj 2010

Gårdagens ridtur...

Igår red jag en sväng på K. Skrittade genom kvighagen. Bäst att passa på innan de släpps ut på bete för sen får man snällt rida runt :-)
Skrittade på halvlång tygel och satt och halvsov när jag anade någonting i ögonvrån. Vred på huvudet och gjorde halt för där, bara 5 meter från mig och K, stod en räv och kikade nyfiket på oss. Fumlade lite med att få upp mobilen, få den på ljudlöst läge och klicka fram kameran så när jag väl var redo att fotografera hade räven ledsnat och travade iväg. Han/hon satte sig på behörigt avstånd och fortsatte titta på oss (bild nr 2).
Idag blev det en ridtur i paddocken. Tänkte bara skritta. Lite volter, lite skänkelvikning och öppna, lite serpentiner. Meeeen, sen hade ju K en åsikt också ;-) Blev lite trav och lite tölt också. Viktigt det där med att få springa!! För mattes del blev det sitsträning och handträning. Det gäller ju att hålla efter så man inte slappar alldeles för mycket! Både häst och matte blev svettiga. Inte direkt av ansträngning utan att det var så väldigt varmt ute!
Börjar långsamt hitta lite på jobbet nu, men vad lika allt ser ut när det är lååånga korridorer och samma färg på alla dörrar :-)

2 kommentarer:

C sa...

Vad K och du träffar på mycket djur i naturen:-) Mysigt!!

Ja, hur går det med träningen att hoppa upp från olika sidor, borsta tänderna med vänstern osv?? *nyfiken*

G. sa...

Ehhh...hmm träna? *host host*
Nja. Det händer väl ;-)
Borsta med vänstern är jag hyfsad på. Kör oftast med vänster hand på K's vänstra sida och vice versa.
Hoppa upp från höger...det övas bara när ingen ser oss HAHAHAHAHA (undrar varför?!)