6 maj 2010

Shoppelishopp...

Idag har vi varit i Stockholm mamma och jag och shoppat loss.
Mamma handlade ganska duktigt, men inte lika duktigt som jag ;-)
Jösses - minns inte sist jag handlade så mkt kläder!!
Men nu har jag i alla fall lite kläder till jag ska börja jobba och till kommande 40- och 60-årskalas. Tur att man kan skylla på att man behöver vettiga arbetskläder!
Annars vore det ju nästan oansvarigt att shoppa så mkt innan man ens fått första lönen :-D

Misslyckades på en front bara...skulle ha nya vår-/sommarskor eftersom ena paret har en dm-stor reva mellan skon och sulan och det andra paret har hål i sulan på båda skorna. Vad köpte jag då? Ett par nya finskor... inte alls vad jag behövde, men de var fina! ;-)

Lunch blev det på Kungshallen. Hur mycket äter en Stockholmare egentligen??? Lämnade nog nästan hälften! Det berodde inte på att det inte var gott...
Som vanligt - roligt att åka till Stockholm och shoppa, men SÅ SKÖNT att komma hem och slippa stressen och rusande människor och asfalt och avgaser. Home sweet home!

1 kommentar:

C sa...

Det är väl för härligt att få shoppa satan sådär ibland!!!:-) Men jag förstår att det var skönt att komma hem til lugnet.
Äh, skor kan man ALDRIG ha för mycket utav (säger jag med 87 par i min garderob)