10 maj 2010

Möte i naturen

Mitt ute i skogen hittade jag och K en vilande älgko. Stannade till och det tog någon minut innan K såg henne. Han trodde nog jag skulle sms:a eller nåt först när vi stannade till. Älgkon låg helt still och tittade på oss.
Efter 5 min (när K började bli uttråkad och sucka...) reste hon på sig och gick 3 meter in i skogen. Där stod hon och tittade nyfiket på oss. Vi fortsatte vår tur och lämnade älgkon i fred. Det är fina djur! Otroligt vad lätt de rör sig i skogen trots att de är så stora!
Istället styrde vi kosan hemåt. Hem till K's alldeles egen hage alldeles FULL med mumsigt gräs :-)

Jag gjorde ett test och slängde ut den här i hagen:
Den fick ligga där oäten i över två timmar innan han hittade den. Måste ju betyda att gräs är otroligt gott ;-)
Nä, nu ska jag sätta fart och städa lite!

Inga kommentarer: