13 januari 2009

Lunch?

Sitter här på jobbet och har precis en liten paus. Är hungrig, men klockan är bara 7 på morgonen och man kan väl inte äta lunch innan de andra ens börjat jobba? Eller?? :-)
Nä, får nog vänta lite...
Är rätt skönt att börja tidigt faktiskt! Nästan så att det är värt att gå upp lite tidigare om morgnarna. Fast i en optimal värld skulle jag ju då vilja åka hem lite tidigare än andra människor...
Jaja, kanske en annan dag!

Igår blåste det halvstorm och jag longerade K lite. Skulle antagligen blåst ur sadeln om jag försökt rida ;-)
Nä...nu får jag inte pausa längre. Back to work!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, visst är det skönt att komma igång lite före alla andra. Får liksom lite "egentid" så man hinner vakna. Klart du kan luncha nu, men synd att missa den riktiga lunchen sen. En andra frukost kanske duger?Själv sitter jag också och jobbar ett tag, tills hästarna ätit frukost klart så de får komma ut.

G. sa...

Framförallt så...alla apparater är lediga :-D
Plus att mitt experiment är lite knöligt... först labba lite sen vänta drygt 2 timmar, sen ta prov och sen efter ytterligare 12 timmar ta prov igen. Hur bra går det ihop sig med 8 timmars arbetsdag?! Så det får bli 2 arbetsdagar på raken ;-)
Tyvärr kan jag inte vara hemma någon heldag, men åtminstone kanske sluta lite tidigare någon dag sen.

Anonym sa...

Men du kan vaar ledig heldag på helgen eller kräver experimentet helgdagsjobb nu igen?

G. sa...

Njaaaa, helgjobb blir det, men inte heldagsjobb i alla fall. Bara några timmar! :-)

G. sa...

Det är SVÅRT att hålla arbetstiden till 40 timmar faktiskt :-)
Det är TUR att
1. det är ganska roligt
2. hästen finns så nära att jag ändå hinner titta till honom 6 dagar i veckan (längsta jobbdagen blir det inget stall)
3. sambon gillar egentid