19 januari 2009

Det ryktas

att det ska komma snö!
Undrar om det bara blir lite vitt på backen eller om snöslungan kan få premiäranvändas?!

Jag älskar hundar, men just nu skulle jag kunna strypa de som står och gläfser här utanför... konstant! Vilket oväsen!!

Det var riktigt skönt att morgonfodra imorse. Påfruset i backen, och varmt i luften. Det var visserligen två minusgrader, men det kändes varmt! Snabbt och lätt går det också eftersom det är relativt få hästar. Men snart har jag nog vant mig. Tycker redan att det låter jobbigt att utfodra 45 hästar som var fallet i gamla stallet. ;-)
Men det gick ju det med! Tog lite längre tid bara...eller MKT längre tid :-D

6 kommentarer:

Anonym sa...

ENORMT mycket längre tid........

Anonym sa...

Tja, får ni ingen snö kan du få komma hit och premiärinviga snöslungan:-( *mutter* *suck*
Finns dock en annan i hushållet som jublar *mer snö* *mer snö*..."Någon" vill tydligen åka skoter.....

G. sa...

Jamen släpp ut vovven då och ge honom nycklarna till skotern ;-)

G. sa...

Så länge det inte är JAG som måste handskotta så håller jag med M!
Mer snö! Mer snö! Mer SNÖ!! :-D

Anonym sa...

Du e tokig!! Fram för grönt, värme och sol!!!!!!!!!
Du kanske ska flytta väldigt långt norrut, så får du din snö:-) Du e tossig!

G. sa...

Nä, jag vill helst av allt ha vår, men om jag får välja mellan lera/regn och snö - då väljer jag SNÖ!!