8 januari 2009

Det är KALLT ute!

Obs! Inte vår kisse, men jag tror att det är såhär han känner sig ibland :-)

Det påstod vår katt imorse när jag "hjälpte" honom ut. Svansföringen är låg och tassföringen också. Han t.o.m. slog i tassarna i tröskeln när han gick över den :-)
Inte lätt att vara kissekatt och behöva ligga ute i varma kojan istället för inomhus. Det är ju kallt på vägen dit!!
Han gjorde misstaget att först fräsa åt husse ena dagen och sen åt mig dagen därpå, så nu är han inte så kaxig längre. Han går snällt ut, om än motvilligt. För fräser man åt husse/matte får man igen flera gånger om. Då blir de jätteläskiga...! Säger de nej så ÄR det visst nej som gäller...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars, stackars, stackars, stackars, stackars, stackars, stackars, stackars, stackars lilla kisse;-))))))))

G. sa...

Vadå stackars?!?? Inget synd om honom! Han har en varm och gosig koja ute ju och dessutom - om han inte började vara så obstinat så kunde han få vara hemma ensam inne någonting nu när det är så kallt. Men sköter man sig inte utan ska hoppa upp på allt trots att man VET att man inte får så...ut bara! Han är ju VAN att vara ute dessutom!!!

Anonym sa...

hmm och jag tror minsann att du skulle gå i godisskålen ÄVEN om du inte fick, när du var själv hemma;-) *fniss*

Anonym sa...

Hmm, du förstår att jag bara "retas" va?;-) Självklart så vet jag att lille P har det bra, med sin koja å allt!