28 januari 2009

Fördelar med att åka bil


jämfört med att cykla till jobbet
1. Det är varmare i bilen
2. Man slipper bli blöt om det regnar
3. Det är svårare att halka omkull med 4 däck jämfört med 2
4. Man kan lyssna på radio i bilen
5. Det är lättare att äta frukost i en bil än på en cykel
6. Bilen kan stå på motorvärmare och vara varm när man ska åka
7. Det finns stolsvärme i bilen
8. Har det snöat mycket prioriteras plogning av bilväg före cykelväg

:-)
Tur man har en bil och långt till jobbet ;-)
Motion kan man ju få på annat sätt och någon måste ju se till att inte bensinbolagen går i konkurs!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Säger G - miljövännen till max;-)
hihi.....fast jag kan inte annat än att hålla med. Förutom att det är:
1. dyrare att köra bil än cykel
2. man får ganska mycket mindre motion
3.det finns "sadelmuffar" som är varma
4.Man behöver sällan leta parkering
5.kostar inget att parkera sin cykel

Anonym sa...

Och vad fick jag allt ifrån, jag som H A T A R att cykla;-))))

G. sa...

Hahaha, ja kasta sten i glashus du. Jag vill se DIG cykla till och från jobbet *fniss*
Good luck... du får väl börja tisdag morgon om du ska hinna fram till måndag ;-) huuualigen vilken lång cykelväg!

Anonym sa...

haha, ungefär så ja, men nej.....JAG cyklar verkligen INTE en sekund i onödan..........

G. sa...

Cykling är ju annars ett alternativ till longering i sommar. Men det tipset kanske du inte vill ha då ;-)

Anonym sa...

Jag cyklade f a k t i s k t med D1 i somras...Men nästa sommar....hmm, har ju 4hjuling så varför trampa när man kan slippa:-)