31 december 2017

Tillbakablick på 2017

Det här året som gått har jag ju haft en bloggpaus, så jag får helt enkelt lita till mitt minne.
Året började med sjukskrivning och jag sov i princip både dag och natt. Framåt mars började jag ta mig ut på lite ridturer om förmiddagarna för att inte sova bort all min tid.
Sommaren kom och var ingen riktig sommar att minnas. Ingen värme, man väntade hela tiden på att sommaren skulle komma och så plötsligt var det höst utan att de där varma, härliga dagarna hade kommit. Vi badade väldigt lite i poolen, men förhoppningsvis blir det mer nästa sommar.

Vi hann i alla fall åka tre svängar med husvagnen, en gång på våren, en gång mitt i sommaren och en gång på hösten. I september började jag arbeta lite igen. Året avslutades med en månads påtvingad semester. Lite skönt ändå, även fast det känns lite märkligt att vara tvungen att ta 20 dagar semester när man varit hemma och sjuk i ett år... Oktober minns jag inte så mycket ifrån. Jag jobbade förmiddagar och red på eftermiddagar. Tror inte att det hände någonting speciellt i oktober?
I november firade vi bästa mormor som fyllde 95. December gick snabbt. Hann baka och pyssla i början av månaden, medan andra halvan gick i sjukdomarnas tecken.
Jag har i alla fall lärt mig massor om mig själv och alla andra det här året. 2018 ska bli ett bra år!

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: