3 januari 2018

Hostan from hell

Är det inte slemhosta så är det rethosta. Nattsömnen är inget vidare numera... men nu måste skiten vända snart!
Somnade av ren utmattning i soffan idag på eftermiddagen. Såååå skönt! Inte lika skönt att försöka vakna till liv igen :-)
Emil har börjat ledsna på att ha en utslagen mamma som inte orkar göra någonting kul. Han kommer och klappar mig på huvudet och kramar mig då och då. Igår sa att han att jag måste bli frisk någon gång för det är tråkigt när du är sjuk. Idag ville han att vi skulle bygga lego, men jag orkade inte sitta med och titta när han bygger och själv ville han inte sitta. Hoppas på att vara lite piggare imorgon.

Har lite dåligt samvete för hästarna också. Skulle vilja åtminstone borsta dem ordentligt och pyssla om dem, men orken räcker nätt och jämnt till måstena (titta till dem, mata, vattna, packa hö till morgondagen mm). Imorgon ska jag vara piggare! Det måste vända snart!!

Julen bor fortfarande kvar hos oss. Jag är sååå sugen att packa undan alla tomtar mm, men det får vänta tills piggare dagar. Nu är det dags att förbereda för natten. Ska kolla på några gamla NCIS-avsnitt tills jag blir så trött att jag somnar. :-) Sitter jag här vid datorn lär jag inte bli trött.

Ledsen för ett tråkigt inlägg, men min dag har faktiskt varit precis så här tråkig!

Inga kommentarer: