14 december 2017

Kiropraktor, storhandling, regn och julgodis

Dagen idag är omväxlande. Hästarna sov inne i natt för de hade utlovat snö hela natten och en plusgrad. I min värld betyder det regn och inte snö. Mycket riktigt regnade det imorse. Så typiskt! När det ÄNTLIGEN blivit vitt och fint ute.

Var till kiropraktorn igen och...det drar fortfarande snett, men är på bättringsvägen i alla fall.
Hoppas att jag hinner bli bra tills jag ska börja jobba igen! Blir svårt att gå till kiropraktor i en annan stad än den jag jobbar i, särskilt om det är flera gånger i veckan... Men ska väl bli bra (bättre i alla fall) tills dess tycker jag.

Passade på att göra den sista storhandlingen inför jul efter kiropraktorn. Nu ska vi nog ha allt vi behöver. Skönt!

Dags att sätta fart att göra lite julgodis. Har inte hunnit läsa någonting i boken idag heller. Men det finns ju fler semesterdagar. Är det lika pisstråkigt väder imorgon tror jag att jag läser bok istället för att rida. :-)

Det ska regna (snöa?) hela natten som kommer också. En plusgrad och nederbörd. Ska ner och göra i ordning i stallet nu så att det är klart att ta in pållarna för kvällen innan jag drar igång med julgodisbaket och middagsförberedelserna. Vågar sätta hela min månadslön på att jag kommer ha 2 grabbar som står utanför ladugårdsdörren och vill in! :-D Det får de inte än, för det blir så himla många timmar i boxarna då. Bättre de är ute och rör sig lite (hmm...hur mycket de nu gör det när de hänger nere vid ladugårdsdörren och väntar på insläpp, men i alla fall).

Inga kommentarer: