13 december 2017

Ett säkert ålderstecken!

Igår passade jag på att ta influensasprutan. Har aldrig gjort det tidigare (förutom den där svininfluensasprutan), men efter den senaste 4-veckorsplågan i augusti där jag hostade/spydde slem dygnet runt så kände jag att det kanske inte vore helt fel med en influensavaccination i alla fall. Det brukar ju bara vara gamlingar och sjuka som tar sådan spruta så jag får väl ta det som ett ålderstecken... :-P

Direkt efter sprutan åkte jag till jobbet och åt julbord.
Det var...tja...ingen höjdare. Farligt att åka till Fjäderholmarna veckan innan och så till ett halvdant julbord igår. Jämfört med Fjäderholmarna var det ju blahablaha. Senapssillen var riktigt god men i övrigt tummen ner. Janssons frestelsen var inte ens  färdiglagad... Tur att det var gratis! ;-)

Idag ska det städas och pyntas med tomtar! Ska bli så kul att se Emils min när han har tomtar på sitt rum :-)
1,5 vecka till jul nu och hög tid att börja förbereda julgodis och julmat. Ska snart börja rida igen (om inte snön töar bort och det blir för mjukt på grannarnas vägar igen) efter den korta lilla vilan de fick.

Ryggen blir långsamt bättre och bättre. Har fått världens träningsvärk i låren, men det kanske beror på att hela jag varit så sned så lång tid att musklerna inte längre passar? Hahaha, men huvudsaken skelettet blir rakt så ska nog resten ordna sig på sikt.

Dags att sparka igång städningen så jag hinner med allting idag!

Inga kommentarer: