22 december 2017

En lugn dag

Idag har Emil och jag haft en lugn och skön dag hemma. Han är fortfarande lite snorig, men mycket bättre i ögoninflammationen. Vi slipper ögonsalvan!! Jippiii.
Vi kollade på en film om tomten, har spelat spel och Emil har klippt och klistrat medan jag gjorde hallontryffel. När sambon kom hem red jag ut på gammelhästen. En mycket efterlängtad ridtur! Tror det var tre veckor sen jag red honom senast.
Det märks att det är vinter nu. Energin sprutade ur öronen på honom.
Skulle rida förbi grannens brevlåda och lämna ett julkort, men halvvägs dit så mötte jag henne i bil och kunde överlämna det där och då!
Fick post på kvällen och fick lov att låsa in mig på toaletten för att få en lugn stund att få läsa det i fred. Det är sååååå roligt med brev!! Nästan precis lika roligt som när man var liten och fick brev!
Visst är det kul med mail och sociala medier och sånt också, men brev är ändå lite (mycket) bättre!!

Inga kommentarer: