11 december 2017

Tredje gången gillt?

Har varit hos kiropraktorn för tredje gången. Snett, stelt och trögbehandlat, men nu är det banne mig lite skillnad i alla fall! Jag kan nå fötterna (inte båda samtidigt eller utan att böja benen, jag menar nå dem överhuvudtaget) utan att det gör svinont i ryggen. Det gräver ett gigantiskt hål på sparkontot att gå dit, men det är värt varenda öre. Går frysen sönder kan vi ju alltid förvara maten utomhus till mars... ;-)
Jag fick order om att inte sätta mig direkt i bilen denna gång så...tja...i princip läkarorder på att gå på stan och kolla på kläder! :-P Hittade ingenting tack och lov. Jo, ett plagg jag var sugen att prova men det kostade 1500:- så jag vågade mig inte in i provrummet. Tänk om jag varit tvungen att köpa den, haha. Bäst att låta bli!

Jag inser nu hur ont jag haft hela tiden. Lite som att gå runt med konstant tandvärk. Jag brukar inte klaga i första taget, men nu senaste veckorna när det inte gått att hitta någon ok ställning vare sig sittandes, liggandes, ståendes, gåendes så blev det lite väl mycket. Rena himmelriket nu när jag faktiskt hittar tillfällen då det inte gör ont alls eller bara väldigt lite.

Typiskt nog var det perfekt ridväder idag och ganska skönt ute. De dagar jag fått behandling har jag ridförbud. Jaja, vad är väl en bal på slottet?! Kommer väl fler mysiga vinterdagar.

Inga kommentarer: