23 maj 2014

Vab igen då

Ja, men vi fick ju jobba 3 dagar i sträck den här veckan i alla fall *hurra* (ironi)
Igår vaknade en ledsen liten kille med feber och var väldigt hängig och ledsen.
Febern låg nästan på 39 grader hela dagen trots alvedon och ipren.
Han sov mellan 10:30 och 14:15, då jag väckte honom (!), så jag hann rida 20 min i paddocken, äta lunch på altanen och läsa tidning och även att ligga på solsängen en stund och hann förbereda middagen. Lyxigt värre ;-)
Soligt, varmt och fläktande ljumma vindar. Det hade ju kunnat vara värre väder en vabdag som igår :-P

Idag är sambon hemma och vabbar. Jag fick åka till jobbet! :-)
Det är fredag och det är SOL!! Å jag har grillrester (från förra helgen) med mig till lunch... Mmm.

Ordlista till Emils mormor (& ev. andra intresserade):
Mimi - Emil
Pa - papper (att snyta sig i eller att torka bord med)
ba eller baba - babblarna (roliga små figurer med 2 sånger på you tube)
Kucko - Pucko (katten)
Kuckoma - han vill att Pucko ska komma
Bila - bilar
Nej, nä, näe, nejje - nej
Kischa - kissat (gäller även när han bajsat, eller när han vill gå och sitta på pottan)
Hässar - hästarna
Hej - hej
Hejå - hejdå

Inga kommentarer: