26 maj 2014

Kortvecka

Helgen har tillbringats mestadels på/bredvid fyrhjulingen och gräsklipparen.
När det är varmt och somrigt och sonen är kinkig så får man helt enkelt välja saker han gillar att göra.
Som att åka fyrhjuling och gräsklippare.
Positivt: Vi hann klippa mer än hälften av allt gräs på lördagen när vi ändå var ute och åkte runt :-)
Allt gräs kan man inte klippa med Emil. På vissa ställen lutar det för mycket, på andra ställen är det nyponbuskar och andra ställen ändå är det mycket rattande och finlir.

Vi hann med att rösta igår också. Tydligen bara 50% som röstat. Dåligt! Verkar inte vara mina vänner i alla fall för de flesta på facebook som man känner verkar ha röstat.

Idag är E hemma med sin pappa. Misstänker att de kommer åka lite fyrhjuling idag också... ;-)
Glass är uppskattat och då spills det minimalt. Å när han väl spiller vill han väldigt gärna ha hjälp och gapar så snällt när man fått den hala glassbiten på skeden. "Appa" (tappade) säger han och tittar uppfordrande på en ;-)
Apropå glass så måste jag ju ta mig till Statoil snart. Vann 2 st GB Sandwich förra veckan. Jag är tydligen bra på memory :-P eller så hade jag bara tur. Idag har jag tävlat om en liten coca cola.
Kul tävling det där!

Idag är det jobb. En hyfsat lugn dag då chefen inte är klar med sin del så jag kan inte göra det jag hade planerat för idag. Finns såklart annat att göra istället, men det blir i alla fall ingen stressig dag.
Måste ut och sola benen lite på förmiddagsfikat också så nu blir det inte mer här på bloggen!

Inga kommentarer: