6 maj 2014

Back on track

Ja, jag skulle ju jobba igår. Trodde jag ja. Men jag tillbringade mesta delen av dagen i soffan med j-a ont i magen. Först trodde jag det var magsjuka (i så fall tredje gången med magsjuka direkt efter förkylning...) men eftersom jag aldrig blev dålig (diarré eller spysjuk) så insåg jag senare att det nog var magkatarren som var på återbesök. S U C K.
Är ju stressad över att inte få jobba (pga alla mina sjukdagar och alla VAB-dagar), att inte hinna (orka) rida så mycket som jag borde och att inte hinna med fönsterrenoveringen i den takt jag vill.
Förmodligen det som orsakat ÄNNU en sjukdag :-@
Men nu får det vara SLUT på sjukdagar!! Jag vill inte vara sjuk en dag till!!
Har fortfarande ont i magen, men det är mer hanterbart idag. Behöver inte ligga dubbelvikt i soffan idag i alla fall.
Måste nog sköta mig och äta både lunch och middag ordentligt nu ett tag.


Emil pratar bara mer och mer.
Imorse sa han "Ememi" när jag sa "titta där är ju Emelie", som hans ena dagisfröken heter. Han säger numera också biiilar och inte bara biii. Sista har han sagt också.
Han härmar många saker man säger nu och får till allt fler ord.
Igår fick han åka lite traktor med pappa. Det var roligt! Så roligt att han blev JÄTTEFRUSTRERAD när jag lyfte ut honom ur den... Nåja, allt som är roligt har ju ett slut så det är bara att lära sig :-)
Emils bästa kompis på dagis blev JÄTTEGLAD idag när han fick syn på Emil :-D
Eeeemiii, sa han och sken som en sol och skrattade. Känns fortfarande sådär att vi ska flytta honom i sommar :-/
Förhoppningsvis får han bra kompisar på nya stället också.

Nu får jag åka heeeeem. Eller ja, först till dagis och hämta min lilla trollunge. Vill hem och både rida och renovera fönster ikväll (efter att Emil somnat). Kanske borde skruva ner tempot lite... men jag VILL. Är ju åtminstone ljust väldigt länge om kvällarna nu så man kan inte skylla på att det är mörkt i alla fall :-) Sällan något att se på tv:n också. Skulle vilja sitta på altanen och slappa men den härliga värmen försvann ju.

Lite sommartecken: Det blommar i drivbänken med jordgubbsplantor! Tjohoo, snart är det jordgubbssäsong :-)

Inga kommentarer: