12 maj 2014

Mulen regnsjuk måndag

Näsan är täppt, snoret rinner, himlen är grå och regnet hänger i luften.
Maten smakar nada, inte någonting. Gårdagens middag smakade...varmt. Trist, men man blev ju mätt ändå :-)
Men jag orkade mig i alla fall ut en sväng på Brellir igår! Första ridturen på en och en halv vecka tror jag. Härligt med ridtur och friskluft. Han har blivit lite rund av att gå på bete och gick väl inte så där tipp topp, men vad kan man begära när han bara skrotat runt i hagen i 1,5 vecka. Nu måste det bli ordning på torpet och ridas lite oftare om kvällarna. Får se om det är uppehåll ikväll. De har ju utlovat regn och så länge jag har kvar mitt halsonda vill jag inte rida i regnet och bli blöt. VAR ÄR VÅREN???

Natten var väldigt kort i natt. Var upp och bytte blöja, sen var han ledsen en sväng till och jag satt och höll handen en stund vid spjälsängen. Sen när jag skulle sova pratade sambon med mig tills jag var helt klarvaken och hungrig. Så jag somnade lagom när väckarklockan skulle ringa :-/
Lite (MYCKET) trött idag.
Lämnade en trött liten kille (med en frisyr som trollet Plupp, fast utan den blå hårfärgen) på dagis imorse. En annan fröken från en annan avdelning som tog emot idag, men det funkade det med.
Även dagispersonalen får sin beskärda del av förkylningar.
Idag får jag hämta lillskrot. Det är kul! Mycket roligare att hämta honom än att behöva lämna honom där.

Nä, dags att kavla upp ärmarna och sätta fart här på jobbet!

Inga kommentarer: