9 maj 2014

Saker som jag stör mig på

- folk som kör 85 km/h. På 90-väg. På morgonen. Utan att det är kö. Utan att köra åt sidan.
- folk som inte använder blinkers i rondeller. Hur svårt kan det vara? Kan så nya bilar ha trasiga blinkers i så stor omfattning?!?
- trist väder. Visst måste det få regna ibland, annars blir det ju inte grönt och fint och en massa bete åt hästarna etc. Men måste det regna dag ut och dag in, vecka ut och vecka in när det väl börjar??
- folk som lovar saker och sen händer det... ingenting.
- folk som inte kan planera (i alla fall då det går ut över MIG).


Jahaja, tycker mig se ett litet mönster här... folk verkar vara den gemensamma nämnaren ;-)
Vilken tur då att jag ska storhandla på ICA på hemvägen. Min absoluta favoritdag att trängas med folk och handla...NOT. Jag brukar undvika att handla på fredagar, men nu var det den enda dagen på hela veckan som jag inte hämtade Emil på dagis så bara att gilla läget.
Hoppas att alla andra åker raka vägen hem idag :-P

Försöker planera in när vi ska hyra skylift och måla ladugården. Det är liiiite svårt när man vill veta vädret så här långt i förväg... Inte kul att stå och måla så många kvadratmeter i hällregn!
Blir lite orolig när sambon fortfarande anser att jag är galen som ens vill ge mig på det här projektet.
Kanske har tagit mig vatten...eh...rödfärg... över huvudet? Men man vet ju inte förrän man provat - eller hur?!

Undrar om jag är på gång att bli förkyld igen (räknas det som igen när man inte ens hunnit bli frisk från den förra??). Näsan har runnit både igår och idag och känner mig hängig och mer täppt idag. Hoppas att det bara beror på att jag är så infernaliskt trött. Imorgon blir det sovmorgon tills Emil bestämmer att det är dags att vakna! Hoppas att det blir en lååång sovmorgon!!

Inga kommentarer: