10 maj 2014

Härligt med helg

Försöker ignorera förkylning nr 2 som kom och hälsade på innan första förkylningen ens hade försvunnit.
Har fräst lite med jordfräsen och så har sambon planterat lite buskar där vi fräst. Planterat några jordgubbsplantor och vallat runt sonen på tomten.
Man vänder ryggen till 10 sek och var tror ni han sitter? Jodå, på krukan där jag precis planterat några jordgubbsplantor... Mitt på de stackars plantorna. Man behöver ögon i nacken! ;-)
Emil själv har haft en omväxlande eftermiddag utomhus. Suttit på hästryggen (till sin stora förtjusning). Brellir vågade knappt röra sig när jag smackade lite. Ville att Emil skulle få skritta lite och känna hur det känns, men Brellir var nog orolig att han skulle ramla av. Än vågar jag ju inte släppa Emil. Litar inte på att han inte bara glider av helt av sig själv.
Han har även klappat på bilarna med sandiga händer (till pappans stora fasa), ätit lite jord (från planteringsjordpåsen - aningen bättre än den som är ute kanske?) gungat på gungställningens alla gungor, klättrat omkring på sin bänk och grävt i sandlådan. Såklart hann han också med att ligga på mage på gräsmattan och vara jättearg för att han inte fick gå in i hästarnas hage på egen hand.
Det är en principsak. Aldrig hagen på egen hand. Inte förrän han är så stor att han vet hur man beter sig bland hästarna. Nog för att de är snälla och har bra koll på honom, men de är ju djur och inga djur är 100% säkra.
Nu ska den här snoriga människan gå och sova. Naivt nog så tror och hoppas jag att jag ska vakna frisk och pigg och energisk imorgon. Ha ha HA HA. Det lär ju inte hända, men hoppas kan man ju.

Inga kommentarer: