14 maj 2014

Hurraaa. Äntligen...!

Då var det dags för VAB igen då. Rubriken är en aning ironisk...
Igår när jag hämtade Emil på dagis beklagade han sig för mig när jag kom. Han stod och gnällde och pratade och lät missnöjd. Jag tänkte att någon har väl kanske tagit hans leksak i sandlådan eller något. Men när vi kom hem visade det sig att han hade 39,6 graders feber. Stackars lillskrutt :-(
Så imorse stannade sambon hemma och vi väckte inte Emil utan han fick sovmorgon.
Imorgon och ev fredag är det min tur att vabba. Om han inte är så bra att han kan gå på dagis.

Hann med en ridtur i paddocken igår. Brellir var väldigt misstänksam mot de 2 älgarna på andra sidan vägen först, men när de lufsade bort mot skogen så kunde han fokusera på ridningen och skötte sig riktigt bra. Tränade lite tempoväxlingar i tölt.
Gillar de här vårkvällarna då det är vindstilla, inte en kotte ute någonstans förutom jag och hästen (och 2 älgar), lagom varmt och insektsfritt!!

Något man inte ville veta: det går springmask på dagis nu. Uäck!! Hoppas Emil inte blir smittad!!!

Inga kommentarer: