13 maj 2014

Tröttisdag

Sov heeela natten. Sov även trots att jag stängde av väckarklockan (i sömnen, flera gånger). Blev väckt av sambon. Tur!
Lämnade pigg och glad liten kille på förskolan.
Hästarna låg bredvid varandra ute på vallen och slappade imorse. De har det så bra de där havremopparna. De skulle bara veta hur bra de har det! Tänk om man hade fått kunna ligga kvar hemma under täcket idag *drömmer*.
Men det är ju rätt skönt att kunna jobba ihop lite lön också i och för sig! Den här månaden blir det ju inte heller någon full månadslön. Men snart så. Någon månad ska jag väl lyckas få en hel lön?!!

Har lagt in om semester nu så nu har jag någonting att se fram emot! :-)
Har beställt sol och finväder hela sommaren. Fast det gör ju absolut ingenting om det fina vädret skulle vilja börja redan nu... Tror att det regnat tillräckligt för att det ska växa ordentligt i beteshagen (och på alla vallar så att det blir mycket hö och av bra kvalitet i år).
Själv ska jag snart beställa nästa säsongs hösilage.
Skulle kunna ha några hästar till för samma kostnad som mina 2 om jag kunde ha rundbalar. Men finns varken tid eller råd till att ha en större flock med egna hästar. Så det får bli samma sort som förra säsongen. Det finns ju inte den storlek som jag skulle vilja ha, men å andra sidan är ju 25 kg-säckar lätta att hantera i alla fall.

Dagens gnäll: Vad är vitsen med att ligga och trycka 2 meter bakom min bil när det ändå är bilkö så långt ögat når? Går ju inte ett dugg fortare om man har 2 meters mellanrum jämfört med 25 meter. Jag vill inte bli påkörd bakifrån bara för att någon annan inte kan hålla avstånd :-@

Inga kommentarer: