23 september 2011

Urusel

Jag har blivit en urusel bloggare på sistone! Finns liksom ingen tid. Någon gång.
Full rulle på jobbet och hemma hinner jag ingenting heller. Äter middag, duschar och sover. Igår hann jag i och för sig med en ridtur på Brellir (som är den som har 4 hästskor på hovarna).
Gillar i och för sig mitt jobb, men är det så här dagarna ska rulla iväg? Man hinner ju inte med någon "vardagslyx"!
Tänk om man kunde få löneförhöjning och sänkt arbetstid... ;-) Få lite mer tid där hemma.
Kan absolut tänka mig att jobba med någonting hemifrån, men bara att få VARA hemma lite mer än det lilla som blir nu.
Skulle behöva lite semester tror jag :-)

2 kommentarer:

C sa...

Visst är det lite lyx att jobba hemifrån, nackdelen är att man a l d r i g kan lämna jobbet och gå hem:-/
I vilket fall så tycker jag du är rätt duktig på att uppdatera. När får du 2 hästar med 4 skor då?!

G. sa...

På måndag! Tills dess är det jag och Brellir som ska hänga i skogen :-)

Nä, men det är inte jobbandet jag är ute efter. Bara mer hemmatid. Bara sånt där som att få ha vilka kläder man vill på sig, att få vara ifred, att kunna titta ut på hästarna, att kunna ta en fika eller lunch all by myself (utan en massa gnäll). Men då menar jag absolut inte sambon! Är på jobbet det gnälls.
Men man kan väl absolut "lämna jobbet" även om man jobbar hemifrån. Det är ju bara att ha strikta arbetstider. Spelar ju ingen roll om man jobbar hemma eller borta. Sen beror det ju på VAD det är för jobb. Ditt jobb t.e.x. blir du ju aldrig ledig från, men många andra typ av jobb kan man ju släppa en del av dygnet. :-)