30 september 2011

Det kan vända fort!

Ibland händer oväntade saker. Igår gosade jag lite extra med mina hästar och katten och var lite extra glad åt att de mår bra. Ibland tar man saker bara för givna. Det gäller att komma ihåg att folk/djur inte finns hos oss för evigt utan det gäller att uppskatta dem här och nu!

Idag är det ÄNTLIGEN fredag! Tyvärr är det också sista dagen med sommararbetstid så nu är det slutridet i dagsljus på vardagkvällarna. Eller inte riktigt än - ikväll ska jag och Kolbrúnn ut en sväng :-) Hann inte med honom igår, då jag var tvungen lägga den tiden på att laga hans täcke igen *mutter och morr* så idag är det hans dag.

Går inget vidare det där med att lägga upp bilder på bloggen via mobilen så ni får stå ut tills jag har tid att sätta mig vid datorn där hemma. Försökte mig på att både filma och fotografera lite när jag longerade Brellir. Det var svårt!! Full fokus på hästen och longerandet och ändå försöka meka med mobilen... får nog öva lite på det ;-) Lättare med gammelhästen som man inte behöver ha full koll på.

Brellir har blivit mkt duktigare på longeringen nu! Han började med att skritta igår! Ett halvt varv bara visserligen, sen var det trav. Men det går framåt! Det är ju inte rivstart i galopp längre :-) Han började till och med trava i joggingtempo och söka sig framåt-nedåt på ett mycket bra sätt igår. Kul med framsteg!

Inga kommentarer: