29 september 2011

Önskan och odågan

Om man önskar någonting riktigt mycket så blir det så va? Säg ja!
Jag hoppas och önskar att det är helg imorgon. Helg som i sovmorgon (7 kan jag gå upp, det är helt ok bara inte så tidigt som om vardagarna) och som i att slippa åka hemifrån och som i att få äta långfrukost.

Odågan... han blev ertappad igår. Jag var på resa med jobbet och kom inte hem förrän efter mörkrets inbrott. Husse ropade hem hästarna och gav dem lite godis och stängde in (ja...de fick lov att trängas på en hektar...;-) ) dem så att jag skulle hitta dem när jag skulle titta till Kolans eksem. Då såg han odågan in action!
Först fattade han att det var dags att gå hem, vallade Kolan hemåt. Så långt är ju allt ok.
Sen tog han tag i eksemtäcket och höll kvar när Kolan gick. Inte undra på att täckena går sönder stup i kvarten!!!! Jäkla lillskit. Så vad göra nu då? Munkorg går ju inte. Jag vill ju att han ska få äta mat. Smörja in täcket med någonting väldigt oaptitligt, men som ändå K kan gå runt med?
Förslag mottages tacksamt!

Överväger att dela på dem, men det känns inte heller som en bra lösning.

Inga kommentarer: