27 september 2011

Framsteg!

Igår börjades longeringspasset med en rallyvariant av trav istället för galopp.
Jag skulle ju önska att han kunde skritta lite först, men nu är det som det är och blir ju bättre och bättre för varje gång! Han söker sig framåt nedåt så fort han slappnar av. Inte så mycket som jag skulle vilja, men jag vill ju så väldigt mycket jag ;-) Berömmer och försöker vara glad för alla små steg i rätt riktning samtidigt som jag försöker göra passen relativt korta och omväxlande. Stanna är det som fungerar bäst :-P Säger man "hooo" lite försiktigt är det tvärnit som gäller, inte att sakta av till skritt eller så... men vad ska man säga. Det är ju inte fel heller.

Igår fick Kolbrúnn på sin fjärde sko igen så nu är det slut på lugn och ro för hans del :-)
Ska väl ta tag i att börja longera honom också, men inte ikväll. Ikväll ska jag RIDA. Abstinens var ordet! Har ju bara longerat Brellir i 3 dagar nu. Får se om jag orkar/hinner både longera och rida honom. Annars vill jag gärna longera en gång till för att befästa de nyvunna kunskaperna. Det optimala vore att longera bara lite och så rida en sväng efteråt och känna hur han känns efter longeringsdagarna.

Hann med att laga 2 täcken medan jag väntade på hovis. Hästarna höll mig sällskap. Brellir fick också komma in och vara med oss istället för att behöva vänta själv utanför. Kolan stod lös i stallgången och sov en timme innan hovis dök upp en halvtimme sen. Undrar vad Brellir ätit igår egentligen. Han måste ha bestått av 320 kilo gas och 50 kg häst ungefär. Jag har inte en aning om hur många gånger han fes, men det var mååånga. Tur ingen tände en tändsticka, då hade väl hela ladugården exploderat ;-) :-P

Får återkomma med bilder för jag är inte riktigt överens med min mobil. Hemma laddar jag lätt över bilderna med blåtanden. Har provat maila bilder, men inte någon större framgång där. Har inte sladden med mig så kan inte ladda över den vägen heller. Ni får ha tålamod helt enkelt!

Fråga: Om man ska ladda upp bilder på bloggen direkt via telefonen - HUR GÖR MAN DÅ???? Någon som vet?

3 kommentarer:

C sa...

Ang din fråga så handlar det om din telefon stödjer flash. Gör den det så ska det gå att ladda upp precis som du gör från din dator.

G. sa...

Aha! Då ska jag kolla det! Tusen tack!! :-)

G. sa...

Flash finns, är uppdaterat också. Men det går inte att ladda upp bilder :'-(