22 september 2011

Lycka är...

...INTE att komma hem i regnvädret, inse att det är ju inte så tokigt väder. Jag kanske kan rida en liten sväng. Sen upptäcker man att eksemtäcket är trasigt. Bara traska hem och hämta grimma för att hämta hem hästen (5 hektar hage...). Lagar jätterevan. Ska precis dra på täcket på hästen igen när jag upptäcker EN TILL stor reva. Hur kunde jag missa den?? Bara tillbaka till nål och tråd igen. Klär på lagade täcket och ser att hästen har tappsko. Tjoho.
Hade det inte varit för att täckeslagningen hade tagit hela fritiden i anspråk hade jag ju kunnat rida på andra hästen. Det ska jag göra idag!! Om täcket är helt alltså... vågar inte hoppas på något. Måste fixa de andra täckena i helgen. Fattar inte vad han gör med dem?! Så här ofta trasiga har de aldrig varit!
Funderade lite på att börja laga med annat tyg i olika färger. Då ser han snart ut som regnbågen :-D

Inga kommentarer: