3 februari 2010

Trebent

Igår var det hur bra ridväder som helst. Strålande solsken, vindstilla och bara några få minusgrader. Var jätteridsugen. Hästen var också med på noterna och lät sig villigt infångas. Men så hittade jag sår på benet... Såg hyfsat fint ut och var alldeles färskt så jag provade att bara låta det vara. Kan ju inte bli mycket bättre sårläkningsväder än det var igår!

K njuter i vårsolen

Så istället för ridtur blev det promenad som inkluderade en snöängel i snön. Vågade inte göra den så den syns från vägen utan passade på inne i skogen. När jag ändå låg där i snön låg jag och tittade på den blå himlen ett tag. Rätt trevligt faktiskt och totalt underskattat. Som vuxen förväntas man ju inte ligga kvar frivilligt i snön ;-)

Idag var K svullen i benet från såret och ner till kotan så jag la på bandage. Svårt det där...dels är det ju bra att stödlinda men å andra sidan läker det ju bättre om det får lufta. Sårvård är ju en hel vetenskap! :-)

Skulle gå till stallet idag eftersom jag oavsett skicket på K's ben inte skulle rida idag. Kom inte ens till postlådan innan jag vände och hämtade bilnycklarna. Brrrrrr. Är bara 3 minus, men blåser riktigt ordentligt. Inte skönt alls! Blir en inomhusdag idag!!

Inga kommentarer: