22 februari 2010

Såg i syne

Trodde jag såg i syne imorse...
Skulle upp och morgonfodra. Gick först till termometern för att veta hur många lager kläder jag skulle ta på mig. 27,5 minus. Gnuggade ögonen, tittade en gång till. Stod fortfarande 27,5. Gick och kollade en annan termometer. Samma där. Å det är temperaturen invid husväggen!
När sambon åkte till jobbet var det 29 minus...

Pälsade på mig massor och möttes av rimfrostiga hästar. Försökte få en bild på K, men han var ivrig och ville ut till frukosten i hagen så han hade svårt att stå still. Fick nöja mig med en halvsuddig bild :-)

Idag blir det vare sig promenad eller ridning. Brrrr. Inomhusdag är vad det blir! Ska passa på att städa och röja lite här hemma. Kanske hinna slappa lite i soffan också, för igår hann vi ju inte sitta ner på hela dagen. Får ta igen det idag :-D

Pucko vill INTE ut. Jag förstår honom. Han lämnar inte tröskeln, men kikar gärna ut tills han börjar frysa.
Lite bilder från gårdagen...Verandan på lillstugan skottas kontinuerligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Brrrr, Ja nu jäklar är det verkligen MYGGFRITT!
Mina tottisar går ute med vintertäcken igen - fjantig som jag är.

Lilla farbror Kolbrúnn, så fin han är, även fast bilden är suddig:-)))

C sa...

Hmm, det var ju jag ju....Glömde bara;-)

G. sa...

Ja, men det var ju frukostdags och matte stod ju i vägen. Klart man blir upprörd och viftar runt med huvudet ;-)