26 februari 2010

Mission accomplished



Då kanske garaget är räddat nu då??
Har ägnat förmiddagen åt att skotta garagetak.
Hade ju underlättat betydligt om man hade fått stå på taket. Nu fick jag stå på stege och skotta uppåt.
Resultat: Mina axlar har sagt upp sig med omedelbar verkan...
Hann skotta av 3/4 av framsidan och någonstans mellan hälften och 2/3 på baksidan. (Uppskattningsvis skottat ca 150 kvm kanske) Som paus åkte jag till stallet och mockade, rena semestern i jämförelse. ;-)

Att skotta på baksidan av garaget var ett litet äventyr. Insåg att det är jobbigt att pulsa i snö till höfterna samtidigt som man bär på en stege. Släpade med den istället. Med påföljden att det klibbade fast en massa kramsnö på den... Lyckades få upp den mot taket i alla fall. Första gången.
Sen skulle jag flytta stegen. Då ramlade jag. Väl omkull på backen insåg jag hur trött jag var och kom inte upp. Orkade bara inte. Som tur var hade ju stegen ramlat alldeles intill så jag hävde mig upp på den och sen upp på fötter :-)
Sen kom problem nr 2. Orkade inte få upp stegen. Fick med en kraftansträngning upp den genom att börja i ena änden och baxa upp den genom att trycka upp den med ryggen för armarna var som spaghetti vid det laget. Puh!

Nu har jag tagit PAUS! Helt genomblöt eftersom det (naturligtvis) började regna mitt upp i alltihop.
Hoppas nu i alla fall att denna ansträngning ska ge resultat i och med att garagetaket inte rasar in. Var väl sisådär 250% risk att detta skulle ske om det kommer minsta lilla mer snö på taket.

Nu ska jag gå och kolla om jag hittar någon rolig film att titta på. Måste vila axlar och rygg ett tag.

2 kommentarer:

C sa...

Vad duktig du varit!!!! Jag vet av egen erfarenhet vilken otrolig kraftansträngning det är att både pulsa i snö, eller att försöka göra någonting alls medans man står med snö upp till hakan!

Du är SJÄLVKLART förtjänt av både vila, och filmtittning! Hoppas dina axlar överlever. Du.....gå till en Kiropraktor. Lovar - det kommer att vara värt det, och så kommer du undra varför du inte gjort det tidigare.

Ha det bästare än bäst!
KRAAAAAAAM

G. sa...

Haha, ja det är ju en upplevelse när man bär på något stort och tungt i djupsnön och man tar ett kliv framåt och får inte med sig benet. Finns bara ett alternativ - krasch ner i snömassorna :-)

Kan kiropraktorn fixa muskler också? Knäcker de inte bara kotor etc?

Simma lugnt i all snö och du...hälsa dina hästar att jag FÖRSTÅR dem! Jag skulle också bara gå i upptrampade spår om jag kunde välja ;-)