27 februari 2010

Träningsvärk, styltor och död snögubbe

JÖSSES vilken träningsvärk jag har idag :-)
Orkade nätt och jämt borsta av K innan ridturen.
Började med att markarbeta lite i paddocken och sen skulle jag upp i sadeln.
Trodde jag ja :-) Gick på andra försöket. Hade tydligen träningsvärk i benen också efter allt pulsande i snön igår. K fick en massa styltor under hovarna, men det gick aningen bättre att tölta. Hoppas det blir minusgrader igen! Eller att all snö töar bort. Antingen eller!


Hem och...tja...skotta tak. Idag var det vedbodens tur. Skottade hälften, sen orkade jag bara inte mer. Är jobbigt när man tänker att man ska lyfta skyffeln och puffa iväg den, men det inte händer något för musklerna vägrar samarbeta.


Gav upp och ägnade mig åt snökonst istället. Denna döda snögubbe ligger alldeles vid vår infart :-) :-)

Inga kommentarer: