10 februari 2010

Frisk luft

Idag har jag hunnit få en del friskluft!
Började dagen med morgonfodring, sedan en kort liten promenad i snöfallet.
Sedan stod skoning av sju hästar på agendan. Ja...alltså att passa hovslagaren, inte att JAG skulle sko dem. Tack och lov! Skulle nog få ryggskott efter en häst ;-)

K's ben såg fint ut så nu har jag slutat stödlinda i alla fall :-) Tror jag. Får väl se imorgon...
Han hann inte äta upp riktigt all frukost innan han blev skodd så efter skoningen fick han stå i boxen och äta upp. Gick inget bra. Han var mer intresserad av att rota runt i halmen så jag band upp honom vid krubban och höet. Då stod han bara och såg ledsen ut och åt inte. Hade ju på känn vad han ville :-D så jag tog med resterna av frukosten ut i hagen så fick K och bästisen Tvistur dela på K's rester :-) Där ute i hagen gick maten i desto bättre!

2 kommentarer:

K sa...

Hmmm, låter som att din vän K är lite bortskämd;-) Men å andra sidan...SJÄLVKLART ska de skämmas bort!!:-)
Håller tummarna nu att det inte svullnar upp igen!
KramKram

G. sa...

Ja, han är ju så gammal nu att han FÅR vara lite bortskämd :-)