1 februari 2010

Så kan det gå

Idag skulle jag vara duktig. Ta bussen in till stan. Bara det är en bedrift för när man redan åkt en mil i en varm och go bil är det inte självklart att parkera och gå ut i kylan och vänta på en buss och sitta och trängas i några mil till. Men idag skulle jag alltså åka buss. Trodde jag.

Var ute i god tid och stod vid hållplatsen fem minuter innan bussen skulle komma. Kom det någon buss? Nä, såklart inte! Hade jag kollat fel i tidtabellen? Nä, inte alls. Hade det varit en olycka på motorvägen så bussen inte kom fram? Jajamensan.
Väntade en kvart efter avgångstid, sen tog jag bilen i alla fall.
Å så undrar de varför folk inte åker buss?!!!

Hann med såväl shopping på stan som att knalla runt på marknaden. Lagom kallt, bara 3 minus, så man slapp frysa. God lunch hann jag få i mig också :-)

1 kommentar:

C sa...

Haha, du kommer inte ens att fundera på att åka buss igen va?
;-) *Bagarns barn...* eller hur man nu brukar säga.

Kul att du hann med det du skulle ialla fall och lite marknad också.