2 juli 2009

Utflykt

Idag tog vi sovmorgon. Jag sov som en liten gris i 10 timmar, sen ledsnade sambon på att jag aldrig vaknade och väckte mig... :-)
Vi åkte till myggornas paradis på en liten utflykt. Vad gör man inte för att få tillbringa dagen i en bil med ECC?!! Kollade på en riktigt gammal by, jagade mygg och skyndade in i bilen igen. När vi kom fram dit och öppnade bildörren vällde det in myggor. Man trodde knappt sina ögon. Är helt uppäten och kommer förmodligen klia sönder både armar och ben i helgen.

Sedan flydde vi till ett ställe där det var i princip myggfritt och "picknickade" lite.

Väl hemma igen vittjade vi jordgubbslandet och satt en stund på den nästan färdigbyggda altanen på lillstugan.

Inte bara vi som tyckte att det var lite varmt idag...


Åkte till stallet framåt halv åtta. Tidigare än så kan man ju inte rida i denna värmen.
Red en sväng, sen svampade jag av K och tog på honom eksemtäcket. Släppte ut hästarna men K fick jag gå in i boxen och hämta. Han stod med rumpan mot boxgrinden och ville inte alls ut... Han hade nog hemskt gärna stannat kvar inne. De andra hästarna var inte heller så sugna att gå ut. Alla drog de benen efter sig men traskade ändå på led bort i hagen mot gräset.

1 kommentar:

C sa...

Trots mygginvasion så låter det ju som ni hade en alldeles jättetrevlig och bra dag:-)