11 juli 2009

Full mundering

Eksemhästen i full mundering. Iklädd täcke av 2009-års modell.

Han gick riktigt riktigt bra idag!! (Eller så var det matte som för en gångs skull red riktigt skapligt?) Red i paddocken och mycket lösgörande övningar och helt plötsligt travade han lika bra åt båda håll och kunde galoppera på volt åt båda håll!

Som vanligt stannade han innan jag hann ge kommandot när mamma ringde. När ska jag lära mig att ha mobilen på ljudlöst när jag rider?? Jag brukar ju av säkerhetsskäl stanna när jag ska prata eller sms:a eftersom han gärna tar chansen och springer iväg om jag är okoncentrerad.
Tog väl 2 gånger så hade han lärt sig: mobil ringer = jag ska stanna och stå still.

Har hunnit med att kolla av jordgubbslanden (gamla och nya) och plockat lite jordgubbar. Stoppat dem i frysen eftersom vi är lite småless på jordgubbar nu. Tänk att man KAN tröttna på kladdkaka, grädde och jordgubbar?!?? Eller...ja...grädde och jordgubbar i alla fall. Choklad kan man väl ALDRIG tröttna på :-)



4 kommentarer:

C sa...

Har kommenterat flera gånger nu, men de verkar inte "fastna":-/

Snygg mundering till K:-)
Kul att han gick så bra och det är väl toppen att han stannar när mobilen ringer:-)

G. sa...

Obs - inga "benstrumpor" än! Han har klarat säsongen hittills :-) Bara lite småsår, men inget som blivit infekterat. Säkert bara för att det bunkrats med preparat ;-)

C sa...

Eller för att han trivs och kommer in/ut och slipper värsta insektsperioderna?;-)

G. sa...

Maybe