10 juli 2009

Skogsfynd

Hittade någonting som var misstänkt likt små små kantareller på vår kvällsridtur i skogen!
Nu är ju jag långt ifrån någon svampexpert. När jag har en formtopp så kan jag skilja på flugsvamp och kantarell ;-) Nä, men skämt åsido. Det skulle kunna vara kantareller i alla fall. Hade inte hjärta att stanna för att kolla närmare för så fort vi stannade till blev K anfallen av insekterna :-(



Tänkte på det idag att K är otroligt fräsch den här sommaren. Inga tjocka ben sen han flyttade hit :-o Undrar om det är för att han knallar runt en massa i sin stora hage?! Eksemen är mycket mycket bättre! Hittills har han haft 2 sår längst ner på benet (ovanför hoven) men båda läkte ut fint med minimal behandling. Sen några småsår på frambenen, men nu är det inte ett enda sår någonstans! Så himla skönt!! :-)


Det går nu att rida hur ofta som helst och jag är inte beroende av hur han mår eller hur såren ser ut utan nu beror det på om matte jobbat alldeles för länge, om matte inte orkar eller om det regnar så mycket att matte inte vill rida :o)

3 kommentarer:

C sa...

Härligt!!!:-)
Kul att K mår så bra!!!
Ser tämligen ut som kantareller!!!
Plocka!!!!!!!!:-)

Jean sa...

Jeanette; Vad härligt det låter!

G. sa...

C: Ja, men det är väl ingen vits att plocka de där små?! Om jag steker dem får jag ju använda förstoringsglas för att hitta dem i stekpannan ;-)

J: Ja, bortsett från alla mygg och broms så är det riktigt mysigt att vara ute och rida :-D